KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Dla rodziców


Przedszkole w roku szkolnym 2019/2020 czynne jest  od godz. 6.00 - 17.00


Informacja dla Rodziców nowo przyjętych dzieci:

Drodzy Rodzice!

Od dnia 17.08.2020 prosimy zgłaszać się do Intendentki przedszkola w godz. 8.00 - 15.00 w celu odbioru karty "ATMS Kids". Każdy z Państwa otrzyma również  niezbędne informacje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego 2020/2021. Serdecznie zapraszamy:)


Społeczność Przedszkola nr 7

składa serdeczne podziękowania wszystkim Rodzicom i Opiekunom

za współpracę i zaangażowanie  w sprawy naszego przedszkola w roku szkolnym 2019/2020.

Jesteśmy wdzięczni za okazaną pomoc i życzliwość.

Życzymy Państwu samych sukcesów w życiu prywatnym i zawodowym oraz miłego odpoczynku podczas wakacji.



29.05.2020 Tomaszów Mazowiecki


Drodzy Rodzice !

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi zasadami i procedurami obowiązującymi w czasie pandemii koronawirusa COVID-19.

Rodziców dzieci, które będą uczęszczać do Przedszkola nr 7 od 1 czerwca 2020 i spełniają wymagane kryteria, prosimy   o dostarczenie  poniższych oświadczeń i załączników ujętych w zasadach przyjęcia dziecka do placówki:

Zasady przyjęcia dziecka do Przedszkola nr 7 w Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 2  w Tomaszowie Mazowieckim od 1 czerwca 2020 – druki oświadczeń do wypełnienia

Oświadczenie o zatrudnieniu – druk do pobrania 

Wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola 

Procedury bezpieczeństwa związane z pandemia koronawirusa COVID – 19 obowiązujące w Przedszkolu nr 7:

- Procedura mycia i dezynfekcji zabawek w czasie trwania pandemii   w Przedszkolu nr 7  w Zespole Szkolno- Przedszkolnym nr 2 w Tomaszowie Mazowieckim

- Procedura organizacji opieki  oraz pobytu dziecka w Przedszkolu nr 7 w Tomaszowie Mazowieckim Zespole Szklono – Przedszkolnym nr 2  w Tomaszowie Mazowieckim

- Procedura przyprowadzania i odbierania dzieci w Przedszkolu nr 7 w Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 2 w Tomaszowie Mazowieckim w okresie pandemii koronawirusa

- Procedura postępowania przeciwepidemicznego na wypadek występowania zachorowań  na choroby szczególnie niebezpieczne oraz wysoce zakaźne

- Procedura postępowania na wypadek podejrzenia u dziecka zakażenia wirusem SARS –CoV-2 Coronaviridae

- Procedury organizacji pracy nauczyciela w placówce podczas pandemii

- Procedury pracy pracowników niepedagogicznych w trakcie trwania pandemii

 

 


Szanowni Państwo Dyrektorzy,

wczoraj, 29 kwietnia br. w Dzienniku Ustaw RP zostały opublikowane rozporządzenia umożliwiające wznowienie funkcjonowania przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego. Są one dostępne na stronach: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2020/780 i http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2020/781.

Nowe regulacje prawne załączam do wiadomości. Przekazuje również zestaw pytań i odpowiedzi, które pojawiają się w kontekście otwarcia placówek. Mam nadzieję, że będę one dla Państwa pomocne, szczególnie w kontaktach z rodzicami.

Załączniki:

 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
-  Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem

&A Otwieramy przedszkola – informacja MEN

Z wyrazami szacunku

Dariusz Piontkowski
Minister Edukacji Narodowej

Załączniki:


Wiosenna przerwa świąteczna - informacje z MEN

https://www.gov.pl/web/edukacja/wiosenna-przerwa-swiateczna-2020-r


Drodzy Rodzice, Szanowni Państwo !

Dbając o Naszych wychowanków od 16 marca 2020 r. zachęcamy do korzystania z proponowanych zabaw i zajęć edukacyjnych, które są dostosowywane do możliwości psychofizycznych każdego dziecka. 

20 marca 2020 r. podpisano Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych rozwiązań w okresie ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, które obowiązuje od 25 marca 2020 r. 

W związku z powyższym informujemy, że w dalszym ciągu będziemy kontynuować podjętą wcześniej pracę zdalną z Naszymi wychowankami i ich Rodzicami.

Na bieżąco na stronie internetowej przedszkola są prezentowane zabawy i zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Nauczyciele poprzez kontakt telefoniczny, e -mailowy na bieżąco będą z Państwem w kontakcie, aby wspierać Was w edukacji w domu rodzinnym. Zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora Zespołu został zmodyfikowany Ramowy rozkład dnia. 

W tej trudnej dla Nas wszystkich sytuacji istotna jest wzajemna komunikacja. Zależy nam, aby każdy Przedszkolak z "Siódemki" świetnie się bawił i miał radość z proponowanych materiałów edukacyjnych. Wszelkie sugestie i propozycje mile widziane. 

Za dotychczasową pracę serdecznie dziękujemy Nauczycielom, Rodzicom i Przedszkolakom. 

 

                                Dyrekcja Zespołu Szkolno - Przedszkolnego nr 2 w Tomaszowie Mazowieckim

 

Tomaszów Mazowiecki 24.03.2020


Poradnik kształcenia na odległość z MEN 25.03.2020:

Kształcenie na odległość - poradnik 


Drodzy Rodzice i Opiekunowie !

Zwracamy się do Państwa z ogromną prośbą. Tęsknimy za Naszymi przedszkolakami i bardzo gorąco pozdrawiamy i przytulamy. Mamy nadzieję, że już niedługo się zobaczymy. Myślimy, że przygotowane przez nauczycielki poszczególnych grup zadania i zabawy umilają Waszym rodzinom wspólnie spędzony czas. Prosimy, podzielcie się z nami zdjęciami Waszych pociech, podczas domowych zajęć i zabaw, a my zamieścimy zdjęcia na przedszkolnej stronie internetowej. Prosimy o wysyłanie zdjęć na adres mailowy przedszkola p7@tomaszow-maz.pl lub przedszkolenr7xl@wp.plDo zobaczenia i życzymy dużo zdrowia.

Tomaszów Mazowiecki 20.03.2020


Rodzice, Opiekunowie zapraszamy do wspólnej zabawy!!!

Codziennie będziemy zamieszczać nasze propozycje zabaw i zajęć edukacyjnych dla  Waszych dzieci. Prosimy zaglądać do zakładek poszczególnych grup. Życzymy fajnej zabawy. Trzymajcie się zdrowo!!!

Tomaszów Maz. 16.03.2020


Propozycje zabaw i ćwiczeń logopedycznych 25.05.20-27.05.20

1. Zabawy ortofoniczna:

Rodzic czyta dziecku wiersz, a dziecko  uzupełnia odgłosy – wyrazy dźwiękonaśladowcze (podkreślone zwroty)

Ruch w powietrzu i w wodzie, na ulicy i w zagrodzie:

Jedzie traktor: pyr, pyr, pyr

Czasem rower mknie: dzyń, dzyń, dzyń

Szybko jedzie pogotowie: e-o, e-o, e-o

Samochody szybko pędzą: bu, bu, bu

Każdy pędzi w swoją stronę.

W górze samolot leci: ż,ż,ż

I cieszą się wszystkie dzieci: ha, ha, ha.

2. Ćwiczenia artykulacyjne:

Dziecko wspólnie z rodzicem wykonuje następujące ćwiczenia artykulacyjne:

- żaba – czubkiem języka dotykamy po kolei zębów u góry

- bocian – unosimy czubek języka na wałek dziąsłowy

- słońce – rysujemy czubkiem języka na podniebieniu koło i promienie

- róża – wąchamy kwitek – wdech nosem, wydech ustam

3. Piosenka logopedyczna o liczeniu:

https://www.youtube.com/watch?v=Jy70gFmd-28&feature=youtu.be

4.Piosenka o głosce „o”:

https://www.youtube.com/watch?v=hU0u6vJAdf8


Propozycje zabaw i ćwiczeń logopedycznych 18.05.20-20.05.20

1. Zabawy oddechowe

Przygotuj dowolny wiatraczek lub wspólnie zróbcie go samodzielnie. Poproś dziecko, aby wprawiło wiatraczek w ruch, dmuchając na niego:

  • dłuuuuugo,
  • krótko,
  • dłuuuuugo,
  • krótko.

A potem:

  • krótko, krótko,
  • dłuuuuugo,
  • krótko, krotko,
  • dłuuuugo.

I jeszcze:

  • krótko, krótko, dłuuuugo,
  • krótko, krótko, dłuuuugo.

Ważne!

  • Pomiędzy każdą sekwencją podmuchów potrzebna jest min. 15-minutowa przerwa.
  1. Piłeczka do zabawy

Poproś dziecko, by przetransportowało piłeczkę pingpongową z jednego miejsca na drugie, wyłącznie za pomocą oddechu (dmuchając i nadając piłce kierunek) np.

  • od kanapy do fotela,
  • najdalej jak umiesz (i mierzycie miarką),
  • żeby przeleciała przez próg,
  • do schodów,
  • na koniec dywanu itd.
  1. „Papugowanie”

Poproś dziecko, aby wyraźnie powtarzało za tobą poszczególne sylaby. Łatwiej zachęcisz pociechę do „papugowania”  jeśli  staniecie przed lustrem.

  • AR, AR, AR
  • ER, ER, ER
  • OR, OR, OR
  • DRA, DRO, DRE
  • TRA, TRO, TRE
  • BRU, BRY, BRA
  • ATRA, ATRE, ATRO
  • RA, RO, RE, RI
  • GRA, GRO, GRE
  1. „Balonikowe zabawy”

Nadmuchaj balonik lub – jeśli pociecha jest na tyle duża – może zrobić to samodzielnie. Potem mazakami dorysujcie buźkę, oczy, uszy itd. Wymyślcie imię dla nowego przyjaciela i zagrajcie.

Na początku możecie go odbijać, podrzucać. Kiedy dziecko już się wyskacze, możesz zaproponować zabawę „Kto dalej?”. Chodzi o to, kto dalej zdoła dmuchnąć balon na największą odległość.


Propozycje zabaw i ćwiczeń logopedycznych 11.05.20-13.05.20

1. Zabawy logopedyczne z "Panem Języczkiem"

- Rodzic czyta dziecku bajkę logopedyczną pt. "Cyrk", wspólnie wykonują ćwiczenia usprawniające artykulatory i ćwiczenia oddechowe (załącznik: link nr 1 i 2)

/uploads/5dd4556da3ab6/pages/13/content//ćw.logop. 1.pdf

/uploads/5dd4556da3ab6/pages/13/content//ćw.logop.2.pdf

2. Historyjka obrazkowa

- dzieci wycinają obrazki i układają je we właściwej kolejności (załącznik nr 3)

/uploads/5dd4556da3ab6/pages/13/content//ćw.logop.3.pdf


Propozycje zabaw i ćwiczeń logopedycznych 04.05.20-06.05.20

1.Wysłuchaj wraz z rodzicem bajkę muzyczną „Ptasie Przygody”

https://www.youtube.com/watch?v=st6OrfDZarw

  1. Następnie dziecko odpowiada na pytania:

- Gdzie siedział słowik? ( na gałęzi)

- Co robił słowik? (siedział)

- Jaki ptak chciał śpiewać ze słowikiem? (kukułka)

- Jaki ptak w bajce nazywany był „pracusiem”? (dzięcioł)

- Jaki ptak zbliżał się do lasu? (orzeł)

  1. Wierszyki oddechowe:

https://domologo.pl/logopedia/cwiczenia/cwiczenia-oddechowe/wierszyki-na-jednym-oddechu/

  1. Różnicowanie głoski „r-l”

https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloska-r/krol-i-krolowa-lista-wyrazowa-z-gloskami-rl/


Propozycje zabaw i ćwiczeń logopedycznych 27.04.20-29.04.20

1. Rodzic czyta dziecku wiersz logopedyczny: „Lala Ali”

La, la, la, la – lali Ali

Dom dla lalek się zawalił!

Leon zrobił lądowisko,

Samolotem latał nisko

I na dachu domu lali

Leon z Lwem wylądowali!

 

Lala tak się żali Ali:

- Na lotnisku będą spali

Lew i lampart, lala Ula,

I liliput i damula,

Lisek z filcu i Ludwika?

- Chwila! Lecę po magika!

Tata Ali skleił dach!

Lala Ali na to – Ach!

Następnie dziecko odpowiada na pytania:

- Jakie zmartwienie miała lala Ali?

- Co stało się  z jej domkiem?

- Kto wylądował na dachu jej domku?

2. Z pomocą osoby dorosłej dziecko może zaznaczyć w tekście wiersza literkę „l”.

3. Wspólnie z rodzicem dziecko dzieli na sylaby wyrazy: lala, lotnisko, lew, Ula, Ala, Ludwik, lisek, liliput, lampart, damula.

4. Karta pracy: dziecko powtarza za przykładem osoby dorosłej przedstawione sylaby. Może pokolorować litery: a, o, u, e, i.

/uploads/5dd4556da3ab6/pages/13/content//Kartapracysylaby.pdf


Propozycje zabaw i ćwiczeń logopedycznych 20.04.20-22.04.20

1. Gra planszowa z głoską „k” do utrwalenia wymowy tej głoski:

https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-k-i-g/gra-planszowa-z-gloska-k/

Plik do pobrania z planszówką:

https://domologo.pl/wp-content/uploads/2020/04/Gra-planszowa-z-g%C5%82osk%C4%85-k.pdf

2. Zagraj w logopedyczne „Kółko i krzyżyk” – głoska „cz”

https://domologo.pl/wp-content/uploads/2020/04/K%C3%B3%C5%82ko-i-krzy%C5%BCyk-cz-nag%C5%82os-wyg%C5%82os-i-%C5%9Br%C3%B3dg%C5%82os.pdf

3. Zagraj w logopedyczne „Kółko i krzyżyk” – głoska „c”

https://domologo.pl/wp-content/uploads/2020/04/K%C3%B3%C5%82ko-i-krzy%C5%BCyk-c-nag%C5%82os-wyg%C5%82os-i-%C5%9Br%C3%B3dg%C5%82os.pdf

4. Ćwiczenia słuchowe – różnicowanie głosek syczących

https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-syczace/jajka-sadzone-roznicowanie-glosek-syczacych/

5. Domisiowa logopedia

- wysłuchaj z rodzicem piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=jETPQqVSbPs


Propozycje zabaw i ćwiczeń logopedycznych 14.04.20-15.04.20

  1. Ćwiczenia oddechowe
  • Wdech nosem ( usta zamknięte) i wydech ustami
  • Dmuchanie na pocięte kawałki z papieru lub bibuły
  • Dmuchanie na piłeczkę pingpongową - wyścigi piłeczek
  • Dmuchanie na kulkę z waty
  • Naśladowanie syreny – „ eu-eu- eu”, „ au-au-au” – na jednym wydechu
  • Dmuchanie na piórko, aby nie spadło
  1. Ćwiczenia wzmacniające buzię
  • Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej
  • Naprzemienne wymawianie „ i – u”
  • Cmokanie
  • Parskanie / wprawianie warg w drganie/
  • Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi i odwrotnie)
  • Wysuwanie warg w „ ryjek”, cofanie w „ uśmiech”
  1. Ćwiczenie języka
  • Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego
  • Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/
  • Kląskanie językiem
  • Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/
  • Rurka – wargi ściągnięte i zaokrąglone unoszą boki języka
  • Ruchy koliste języka w prawo i w lewo na zewnątrz jamy ustnej
  • Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami.

 Usta zamknięte

  1. Odgłosy zwierząt:

https://www.youtube.com/watch?v=iTJJi8D0siY

- Dziecko wraz z rodzicem po obejrzeniu filmu naśladuje odgłosy zwierząt:  

Krowy, świnki, kozy, kury, kaczki, konia, owcy,  lamy, strusia, indyka.

- Po prezentacji obrazków na filmie nazywa przedstawione zwierzęta.

  1. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze:

 Dziecko ogląda bajkę na prezentowanym filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=CKm1G55B0Ro

Następnie powtarza z rodzicem czego się nauczyło od babci:

(mniam, miau, hyc, hop, bach, tup –tup, pa- pa, pi –pi)


Propozycje zabaw i ćwiczeń logopedycznych 06.04.20-08.04.20

1. Ciekawe artykuły logopedyczne dla rodziców: 

https://www.superkid.pl/logopedia-porady-dla-rodzicow

2. Naśladujemy odgłosy ptaków:

Dziecko losuje karteczkę z nazwą ptaka i naśladuje wspólnie z rodzicem jego odgłos:

  • bocian – kle, kle, kle
  • kos – gwizdanie (im więcej prób tym lepszy efekt)
  • gołąb – gruchu, gruchu
  • wrona – kra, kra, kra
  • wróbel – ćwir, ćwir, ćwir
  • jaskółka – kiri, kiri, kiri
  • gęś – gę, gę, gę
  • kaczka – kwa, kwa, kwa
  • kura – ko, ko, ko
  • kukułka – kuku, kuku, kuku
  • indyk – gul, gul, gul
  • dzięcioł – stuku-puku, stuku-puku
  • sowa - uhu, uhu, uhu
  • skowronek – tirli, tirli, tirli

3. Ćwiczymy nasz język:

https://www.youtube.com/watch?v=XgyU4dfXMHQ

4. Dziecko wraz z rodzicem słucha piosenki pt.: "Znaki Wielkanocy"

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Następnie dziecko opowiada na pytania:

- Czym ozdobione były mazurki?

- Czym były wypełnione koszyki?

- Z czego ulepiona są baranki?

- Co można robić w „Śmigus – dyngus”?

- Jakie są znaki Wiosny?


Propozycje zabaw i ćwiczeń logopedycznych 30.03.20-01.04.20

ĆWICZYMY UWAŻNE SŁUCHANIE:

Dziecko słucha bajki, czytanej przez rodzica:

„Jest piękna pogoda, świeci słońce i słychać ćwierkanie ptaków. Wilk postanowił wybrać się na wiosenny spacer. Po drodze spotkał swoja koleżankę sarenkę Basię. Razem poszli nad rzekę, aby napić się wody. Tam spotkali żabkę Rechotkę.  Żaba oznajmiła im, że słyszała nowinę  o rodzinie dzięciołów. Niedługo urodzi się im potomstwo. Wszyscy bardzo się ucieszyli.

Następnie dziecko odpowiada na zadanie pytania:

- Jaka była pora roku?

- Kogo spotkał na spacerze wilk?

- Gdzie poszły zwierzęta?

- Kogo spotkali w czasie wycieczki?

- O czym rozmawiały zwierzęta nad wodą?

Wspólnie z rodzicem dziecko może wykonać ilustrację plastyczną do opowiadania (kredkami pastelowymi lub świecowymi)

ĆWICZENIA ARTYKULACYJNE (wykonujemy z dzieckiem przed lustrem):

Ćwiczenia języka (usta szeroko otwarte)

  • czubek języka dotyka do górnych i dolnych zębów /wewnętrzne strony zębów/
  • oblizywanie językiem górnej wargi /od lewego do prawego kącika ust/ , oblizywanie językiem dolnej wargi /od lewego do prawego kącika ust/
  • oblizywanie obydwu warg dookoła /w jedną i druga stronę/

Ćwiczenia języka i policzków (usta zamknięte)

  • dorosły dotyka palcem na zewnątrz policzka dziecka, dziecko szuka językiem miejsca dotyku
  • czyszczenie językiem kolejnych zębów

Z logopedią na wesoło:

Zachęcam do poniższych ćwiczeń oddechowych i artykulacyjnych prezentowanych  w poniższych linkach

https://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I

https://www.youtube.com/watch?v=oRRZIjy2Fr0


Propozycje zabaw i ćwiczeń logopedycznych 23.03.20 - 25.03.20

Ćwiczenia języka (usta szeroko otwarte)

  • czubek języka dotyka do górnych i dolnych zębów /wewnętrzne strony zębów/
  • oblizywanie językiem górnej wargi /od lewego do prawego kącika ust/ 
  • oblizywanie językiem dolnej wargi /od lewego do prawego kącika ust/

Ćwiczenia języka i policzków (usta zamknięte)

  • dorosły dotyka palcem na zewnątrz policzka dziecka, dziecko szuka językiem miejsca dotyku 
  • czyszczenie językiem kolejnych zębów

Ćwiczenia żuchwy

  • wysuwanie żuchwy, zakładanie i poruszanie dolnymi zębami po górnej wardze. Cofanie żuchwy, zakładanie i poruszanie górnymi zębami po dolnej wardze i brodzie.

Ćwiczenia usprawniające wargi

  • Zmęczony konik - parskanie wargami.
  • Podwieczorek pieska - chwytanie ustami drobnych chrupek kukurydzianych itp.

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

  • zabawa "Kukułka i kurka" - wymawianie sylab:

ku - ko, ku -ko,
uku - oko, uku - oko,
kuku - koko, kuku - koko.

Ćwiczenia oddechowe

  • zdmuchiwanie kawałków papieru z gładkiej powierzchni; dziecko dostaje plastikową słomkę i za jej pomocą ma zdmuchnąć np. 10 papierków

Ćwiczenia na  wydłużenie fazy wydechowej (przykłady):

  • puszczanie baniek mydlanych
  • mecz piłki pingpongowej; siedzimy naprzeciw siebie i dmuchamy na piłeczkę, tak aby nie spadła ze stołu

Propozycje zabaw i ćwiczeń logopedycznych 16.03.20 - 18.03.20

Ćwiczenia języka (usta szeroko otwarte)

  • język /szeroki i rozluźniony/ wysuwamy jak najdalej na brodę
  • językiem staramy się dotknąć nosa
  • czubek języka dotyka, na zmianę, do górnej i dolnej wargi

Ćwiczenia języka i policzków (usta zamknięte)

  • masaż policzków językiem-ruchy pionowe
  • wypychanie policzków czubkiem języka
  • oblizywanie językiem zębów i dziąseł

Ćwiczenia żuchwy

  • Zamykanie i otwieranie domku - szerokie otwieranie ust, jak przy wymawianiu głoski a, zęby są widoczne dzięki rozchylonym wargom.

Ćwiczenia usprawniające wargi

  • Balonik - nadymanie policzków, usta ściągnięte (dla urozmaicenia bawimy się w baloniki, które "pękają").
  • Całuski -  cmokamy posyłając do siebie buziaki.
  • Niejadek - usta wciągamy w głąb jamy ustnej.

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

  • Zmęczony piesek - język wysunięty z szeroko otwartych ust, wdychanie i wydychanie powietrza ustami.
  • Chory krasnoludek - kaszlenie z językiem wysuniętym z ust.

Ćwiczenia oddechowe

  • wąchanie kwiatków;  dziecko  powoli wciąga  powietrze nosem  i równie powoli, aby zapamiętać ich zapach robi wydech

Ćwiczenia na  wydłużenie fazy wydechowej:

  • balonik; dzieci stojąc w kole naśladują nadmuchiwanie balonu powoli, aby nie pękł
  • dmuchanie na piórka

Życzymy udanej zabawy:)


 

 

Szanowni Państwo !!!

Ze względu na rozprzestrzenianie się koronawirusa  w Polsce bardzo prosimy WYŁĄCZNIE o kontakt telefoniczny, bądź e-meilowy:

Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 2 w Tomaszowie Mazowieckim

tel. 798329700

e – meil: zsp2@tomaszow-maz.pl

Tomaszów Maz.13.03.2020


Schemat postępowania z osobą narażoną


Drodzy Rodzice !!

Zgodnie z zaleceniami Wojewody łódzkiego i łódzkiego kuratora oświaty od 9 marca do odwołania: wszystkie wyjazdy, wycieczki, wyjścia grupowe, akademie, koncerty i inne wydarzenia o charakterze grupowym są wstrzymane. Zachęcamy do czytania informacji z poniższych linków. 

https://gis.gov.pl/aktualnosci/nowy-koronawirus-sars-cov-2-zalecenia-2/

https://gis.gov.pl/kategoria/aktualnosci/

 
 

Jak skutecznie myć ręce


Broszura edukacyjna: Wszawica

 Wszawica – leczenie i zapobieganie. Fakty i mity o wszawicy Wszawica – leczenie i zapobieganie. Fakty i mity o wszawicy

 Ulotka: Wszawica


Całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i pedagogów


W roku szkolnym 2019/2020 prowadzone są zajęcia logopedyczne przez mgr Kingę Chachułę. Zakwalifikowane dzieci mają prowadzoną terapię logopedyczną w poniedziałki (godz.12.00-14.00),  wtorki (godz.12.00 - 14.00) i czwartki (12.00- 13.00). O terminie zajęć dzieci są informowane indywidualnie. Konsultacje logopedyczne od pn-pt (po wcześniejszym umówieniu się z logopedą). Zapraszamy.


W roku szkolnym 2019/2020 w Szkole Podstawowej nr 12 przyjmuje pedagog szkolny mgr A. Łakomska

poniedziałek       9.00 - 14.00

wtorek                9.00 - 14.00

środa                11.00 - 16.00

czwartek            9.00 - 14.00

piątek                 9.00 - 14.00


Psycholog Kamila Jakóbczyk - Rogowska 

Godziny pracy w roku szkolnym 2019/2020

poniedziałek 7.30 - 11.00

środa            7.30 - 11.30